Paydaşlarla Toplantılar

                                     Fakültemiz Kalite Komisyonunun Dış Paydaşlarla Toplantıları

 

Eğitim fakültemiz ile Muş İl Milli Eğitim Müdürlüğü arasındaki ortak çalışmalar devam ediyor.

Milli Eğitim Müdürlüğü yetkilileri ile eğitim fakültemizde istişareler gerçekleştirilmiştir.

Tarih: 01.11.2019

 

 

 

 

Fakültemiz araştırma ve geliştirme ekibi, Muş Milli Eğitim Müdürlüğü’nü ziyaret etti. Ziyarette fakültemiz ile Milli Eğitim Müdürlüğü arasında işbirliği yapılabilecek konular görüşüldü.

Tarih: 18.09.2019

 

 

 

 

 

 

Fakültemiz Stratejik Planlama ve Kalite Değerlendirme Komisyonu olarak en önemli iç paydaşlarımızdan olan öğrencilerimizle fakültemizin gelecekteki akademik ve idari anlamda öğrenci stratejisini belirlemek için bir araya gelindi.

Tarih: 13.12.2019

 

 

Gençlik ve Spor Bakanlığı 2019 Yılı Gençlik Projeleri Destek Programı 1. Çağrı Dönemi kapsamında İlk Öğretmenler Kulübü tarafından hazırlanan ve desteklenmeye layık görülen “Canlandırılacak Okul Küçük Teknelere Büyük Kürekler” isimli projemizin uygulama çalışmaları 17 Şubat 2020 tarihi itibariyle başladı. Proje kapsamında Muş iline bağlı Durugöze İlkokulu’nda etkinlikler yürütülecek ve okul, kulüp tarafından düzenlenecektir. Proje, İlk Öğretmenler Kulübü Danışmanı Dr. Ayça KARTAL koordinatörlüğünde, kulüp üyeleri Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi ABD öğrencileri İsmail Artan, Mehmet Reşit Temizel, Zehra Baytar, Sümeyra Namlı, Nazlı Akkuş ve Mahsum Öztürk tarafından yürütülecektir.

 

 

Çocuklar ve yetişkinler için eğlenceli ve ilgi çekici olan kuklalar doğru şekilde hazırlanıp kullanıldığında çok değerli eğitim malzemelerine dönüşmektedir. Kukla çoğu zaman çocuklar tarafından oynatılmakta bazen de öğretmen hikâye anlatma aracı olarak kullanabilmektedir. Çocuklar, oynattıkları kuklanın kişiliğine bürünerek kendi duygularını rahatlıkla ifade etmekte bu arada dil gelişimleri ve hayal güçlerinin gelişimleri olumlu yönde etkilenmektedir. Muş Alparslan Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği 3. sınıf öğrencileriyle özellikle atık malzemeler kullanarak 12 hafta boyunca ipli kuklalar yaptık. Bu kuklalar çocuklarımız için günümüzde önemini yitiren çocuk masallarının kahramanlarının kuklalarıydı. Çocukların günümüzde masallara yönelik değerlerinin kaybolduğunu gözlemledik. Bunun nedeninin de teknolojik gelişmelere bağlı bilgisayar, tablet, telefon ve sanal bağımlılık olduğu kanısına vardık. Belirlediğimiz çocuk masallarını farklı tekniklerle çocukların zihninde tekrar gündeme getirmek istedik. Bunun için önce bu masalları öğrencilerimizle bereber senaryolaştırdık. Yaptığımız kuklalarla 8-9 ocak tarihlerinde Muş’taki anaokullarındaki öğrencilere, Muş İl Halk Kütüphanesinde yaptığımız kuklalarla canlandırdık. Çocukların dikkat sürelerinin arttığını ve çok eğlendiklerini gözlemledik. Gösteriler esnasında bir an bile ilgileri, odakları dağılmadı. Ayrıca, çalışma sonucunda kukla konusunda bilgi ve deneyimleri artmış öğretmen adayları, görev yapacakları eğitim kurumlarında öğrencilerine öz kültürümüzü ve bu sanatı aşılayabilecek ve bundan sonraki yaşamlarında değerlerine sahip çıkan bilinçli bireyler yetiştirebilecekler.

 

 

Muş’ta Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı sınıf öğretmeni adayları ile yürütülen Çocuk Atölyeleri programı son etkinliğini yaptı. KODA (köy Okulları Değişim Ağı) ile birlikte Muş İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Muş Alparslan Üniversitesi’nin ortaklaşa yürüttüğü çalışmada 35 sınıf öğretmeni adayı güz dönemi boyunca 7 farklı birleştirilmiş sınıfta çocuk atölyelerini yürütmüştür. Eğitim Fakültesi’nin bu çalışması ulusal basında da yer aldı. https://m.haberler.com/mus-ta-cocuk-atolyeleri-programi-12760214-haberi/ https://www.haberturk.com/mus-haberleri/74393953-ogretmen-adaylari-koda-ile-tecrube-ediniyor https://www.iha.com.tr/mus-haberleri/ogretmen-adaylari-koda-ile-tecrube-ediniyor-2487894/

 

 

Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı Drama son dersine Dr. Öğretim Üyesi Erdinç Öcal misafir oldu. Kukla ve Karagöz çalışmalarının drama dersinde nasıl kullanılacağına dair bilgi vererek, öğrencilerin kendi hazırladıkları senaryoları Karagöz-Hacivat ile sunmasını sağladı.

 

 

Fakültemiz akademik personeli Dr. Öğr. Üyesi Fatih TÜRKAN, Muş Alparslan Üniversitesi İlkokulu’nda 12 Aralık ve 19 Aralık 2019 tarihlerinde 1. sınıf öğrencilerine, 18 Aralık ve 25 Aralık 2019 tarihlerinde 4. sınıf öğrencilerine robotik kodlama eğitimi vermiştir.

 

 

“Köy Okulları Değişim Ağı Derneği’nin (KODA), Sabancı Vakfı’nın ana desteği ve Dalyan Vakfı’nın katkılarıyla yürüttüğü Çocuk Atölyeleri Programı, Muş İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Muş Alparslan Üniversitesi işbirliğiyle Muş’ta uygulanmaya başladı. İlk ders 2 Ekim Çarşamba günü yapıldı. “Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Dr. Ayça KARTAL’ın danışmanlığını yaptığı İlkokulda ‘Alternatif Eğitim Uygulamaları’ dersi kapsamında  yürütülen programda, Sınıf Öğretmenliği bölümünden 35 öğrenci bulunuyor. Öğrenciler, proje kapsamında kırsalda eğitimle ilgili hazırlık derslerine katıldıktan sonra, gruplar halinde köy okullarına gidecek ve birleştirilmiş sınıflarda uygulamalar yapacaklar. KODA tarafından hazırlanmış olan bireysel farklılıklar, dayanışma, ekoloji, hayvan hakları ve çocuk hakları temalarında 5 atölye uygulamasının ardından da kendi atölyelerini geliştirecek, dönem boyunca uygulama yaptıkları sınıfta bu atölyeyi uygulayacaklar. Eğitim Fakültesi öğrencilerinin köy yaşamı, köy okulu ve birleştirilmiş sınıflara yönelik bilgi ve deneyim kazanmalarını sağlayarak onları köyde öğretmenliğe hazırlamayı hedefleyen Çocuk Atölyeleri Programı, üniversitede dersler ve köy okullarında uygulamalarla dönem boyunca devam edecek.

Comments are closed