Çocuk Masalları Kuklalar ile Gündemde

Çocuklar ve yetişkinler için eğlenceli ve ilgi çekici olan kuklalar doğru şekilde hazırlanıp kullanıldığında çok değerli eğitim malzemelerine dönüşmektedir. Kukla çoğu zaman çocuklar tarafından oynatılmakta bazen de öğretmen hikâye anlatma aracı olarak kullanabilmektedir. Çocuklar, oynattıkları kuklanın kişiliğine bürünerek kendi duygularını rahatlıkla ifade etmekte bu arada dil gelişimleri ve hayal güçlerinin gelişimleri olumlu yönde etkilenmektedir. Muş Alparslan Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği 3. sınıf öğrencileriyle özellikle atık malzemeler kullanarak 12 hafta boyunca ipli kuklalar yaptık. Bu kuklalar çocuklarımız için günümüzde önemini yitiren çocuk masallarının kahramanlarının kuklalarıydı. Çocukların günümüzde masallara yönelik değerlerinin kaybolduğunu gözlemledik. Bunun nedeninin de teknolojik gelişmelere bağlı bilgisayar, tablet, telefon ve sanal bağımlılık olduğu kanısına vardık. Belirlediğimiz çocuk masallarını farklı tekniklerle çocukların zihninde tekrar gündeme getirmek istedik. Bunun için önce bu masalları öğrencilerimizle bereber senaryolaştırdık. Yaptığımız kuklalarla 8-9 ocak tarihlerinde Muş’taki anaokullarındaki öğrencilere, Muş İl Halk Kütüphanesinde yaptığımız kuklalarla canlandırdık. Çocukların dikkat sürelerinin arttığını ve çok eğlendiklerini gözlemledik. Gösteriler esnasında bir an bile ilgileri, odakları dağılmadı. Ayrıca, çalışma sonucunda kukla konusunda bilgi ve deneyimleri artmış öğretmen adayları, görev yapacakları eğitim kurumlarında öğrencilerine öz kültürümüzü ve bu sanatı aşılayabilecek ve bundan sonraki yaşamlarında değerlerine sahip çıkan bilinçli bireyler yetiştirebilecekler.